Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
VALIDITY EXPIRED
This page was not yet approved.
Personal data
name Margit Dudás
Contact details
E-mail address dudas.margitpte.hu
phone number +36 72 503-600/4506
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2005
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (to be translated)
Employment
2007 - PTE BTK Neveléstudományi Intézet (research institute, not university)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
  Thesis topic proposals
Research
research area pedagógusképzés, pedagógiai nézetek feltárása (to be translated)
Publications
2007

Dudás Margit: Tanárjelöltek belépő nézeteinek feltárása, in: Falus Iván (szerk.): A tanárrá válás folyamata. Gondolat Kiadó, Budapest, 46-120. pp.
type of document: Book chapter/Paper in edited volume
2006

Dudás Margit: Pedagógusjelöltek belépő nézeteinek feltárása, Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 145 p.
type of document: Further/Computer program
2006

Dudás Margit: A belépő nézetek feltárása – bevezetés a „saját pedagógiába”, in: Bárdossy I. – Forray R. K. – Kéri K. (szerk.): Tananyagok a pedagógia szakos alapképzéshez. PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 25 p.
type of document: Book chapter/Paper in edited volume
2005

Dudás Margit: A tanárképzésbe belépő hallgatók nézeteinek feltárási lehetőségei, Pedagógusképzés, 3, 23-43. pp.
type of document: Journal paper
2003

Bárdossy Ildikó - Dudás Margit - Pethőné Nagy Csilla - Priskinné Rizner Erika:: Kooperatív pedagógiai stratégiák az iskolában IV., Pécsi Tudományegyetem BTK Tanárképző Intézet, 236 p.
type of document: Further/Computer program
2002

Bárdossy Ildikó - Dudás Margit - Pethőné Nagy Csilla - Priskinné Rizner Erika: kritikai gondolkodás fejlesztése – az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Tanulási segédlet pedagógusok és pedagógusjelöltek számára, Pécsi Tudományegyetem, Pécs - Budapest, 383 p.
type of document: Further/Computer program
2002

Dudás Margit: A kooperatív tanulás lehetőségei a hallgatók nézeteinek feltárásában, in: Estefánné Varga M. – Vargáné Dávid M. (szerk.): Változó iskola – változó pedagógusszerepek. Eszterházy Károly Főiskola, Eger, 75-88. pp.
type of document: Book chapter/Part in edited volume
2001

Dudás Margit: Személyiség- és képességfejlesztő tréningek a pécsi pedagógia szakos képzésben, in: Ballér E. – Dudás M. (szerk.): Iskolafejlesztés és pedagógus(tovább)képzés. In memoriam Vastagh Zoltán. TKSZ – PTE, Budapest – Pécs, 47-60. pp.
type of document: Book chapter/Paper in edited volume
2001

Dudás Margit: Tantestületi továbbképzések tapasztalatai, in: In: Meleg Csilla: „Egész-ség”. Lelki egészségvédelem és iskolafejlesztés. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 123-133. pp.
type of document: Book chapter/Paper in edited volume
1987

Dudás Margit: Pedagógusjelöltek kapcsolatteremtő és -alakító képességének formálása, in: Komlósi Ákos - Tóthné Dudás Margit - Vastagh Zoltán: Pedagógiai szituációk a tanárképzésben. Tankönyvkiadó, Budapest, 81-116. pp.
type of document: Book chapter/Paper in edited volume
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
Publication list in MTMT is not accessible.
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
 
number of scientific publications:
 
monographs and professional books:
0 
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
0 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
 


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )