Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. XII. 02.
Personal data
name Éva Major
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Academic staff member)
ELTE Doctoral School of Linguistics (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
phone number +36 1 485-5200/4396
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2002
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (to be translated)
Employment
1992 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1.5
number of students who fulfilled course requirements 1.5
students who obtained their degrees:
Carlos Lenin Alvarez Llerena PhD 2024  D E
Barzan Hama Karim PhD 2020  D E
Hama Karim Barzan’s PhD 2020  D E
(50%) Réka Asztalos PhD 2016  D E

completed course requirement:
Adrienn Menyhárt (PhD) 2010/08  D E
present PhD students:
Annamária Kótay-Nagy (PhD) (2024/08)  DSL
Asmi Rusmanayanti (PhD) (2024/08)  DSL
  Thesis topic proposals
Research
research area educational policy, teacher training, language testing. The role of ICT in teacher training. The significance of online collaboration. Teacher training models in a European context
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2021

Major Éva, Öveges Enikő: A hallgatók szakmai fejlődése és a hallgatók által tartott foglalkozások jellemzői az EFOP nyelvoktató projektjében óraterveik és reflexióik alapján, In: Feld-Knapp, Ilona; Katona, László; Kálmán, Csaba; Major, Éva; Öveges, Enikő; Pálffy, Gabriella; Perge, Gabriella (szerk.) Nyelvtanulással a boldogulásért, ELTE Eötvös Kiadó (2021) pp. 61-77.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2019

Major Éva: Az olvasás elméleti megközelítései és olvasási stratégiák, a szövegértő olvasás fejlesztése idegen nyelven, In: Terbe, Erika (szerk.) A szövegértés mint tanulási képesség fejlesztése, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) (2019) pp. 21-48.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2019

Terbe Erika, Antalné Szabó Ágnes, Gonda Zsuzsa, Major Éva, Raátz Judit, Szabó Éva: A szövegértés mint tanulási képesség fejlesztése, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE)
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
Full text 
2018

Major Éva: Qualitätskriterien, In: Jörg, Roche; Ágnes, Einhorn; Ferran, Suner (szerk.) Unterrichtsmanagement, Narr Francke Attempto Verlag (2018) pp. 208-219.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: German
2018

K Nagy Emese, Révész László, Revákné Markóczi Ibolya, Sápiné Bényei Rita, Kopp Erika, Lénárd Sándor, Major Éva, Kovácsné Duró Andrea, Illésné Kovács Mária, Dobróné Tóth Márta, Óbis Hajnalka, Sarka Lajos, Huszár Zsuzsanna, Fűzné Kószó Mária, Musza Katalin, K Nagy Emese: Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulócsoportban (DFHT) tanítási-tanulási stratégia, EKE Líceum Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 43
language: Hungarian
URL 
2018

Major Éva: A holland pedagógusképzési rendszer jellemzői, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 17: (45) pp. 149-168.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2017

Major Éva: A tanárjelöltek óráinak látogatása mint fejlesztőeszköz, In: Károly, Krisztina; Homonnay, Zoltán (szerk.) Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben, ELTE Eötvös Kiadó (2017) pp. 11-19.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
URL 
2016

Major Éva, Szabó Éva, Antalné Szabó Ágnes: Mentori kompetenciák és óraelemzés, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 9: (1) pp. 50-61.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2015

Major Éva: A vezetőtanár és a mentor tevékenységei a tanítási gyakorlatok során - egy kérdőíves kutatás tanulságai, In: Major, Éva; Veszelszki, Ágnes (szerk.) A tanárrá válás és a tanárság kutatása, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) (2015) pp. 52-70.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Major Éva: Changing structures - Unshaken approach?, In: Holló, Dorottya; Károly, Krisztina (szerk.) Inspirations in foreign language teaching, Pearson Education Limited (2015) pp. 70-82.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 1
language: English
Number of independent citations to these publications:44 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
52
number of scientific publications:
49
monographs and professional books:
6
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
14 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
8
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
3
number of independent citations to scientific publications and creative works:
162


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )