Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. I. 05.
Personal data
Ida Dringó-Horváth
name Ida Dringó-Horváth
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
KRE Doctoral School of History (Academic staff member)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 80%
KRE Doctoral School of History 20%
accreditation statement submitted to: Károli Gáspár University of the Reformed Church, Budapest
Contact details
E-mail address dringo.horvath.idakre.hu
phone number +36 20 410-1607
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2004
discipline to which degree belongs linguistics
institution granting the degree Eötvös Loránd University
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2019
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2006 - Károli Gáspár University of the Reformed Church, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2
number of students who fulfilled course requirements 1
students who obtained their degrees:
(50%) Violetta Veres PhD 2024  DSH-KRE

completed course requirement:
(50%) Violetta Veres (PhD) 2021/08  DSH-KRE
present PhD students:
(50%) Lilla Anna Sebestyén (PhD) (2027/08)  D E
Gulmira Kussaiynkyzy (PhD) (2024/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area developing pedagogical digital competencies, didactics in higher education, ICT in language learning and teaching, development and assessment of ICT-tools for (language)learning
research field in which current research is conducted educational sciences
linguistics
Publications
2023

Márkus Katalin P, Fajt Balázs, Dringó-Horváth Ida: Dictionary Skills in Teaching English and German as a Foreign Language in Hungary: A Questionnaire Study, INTERNATIONAL JOURNAL OF LEXICOGRAPHY 36: (2) pp. 173-194.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: English
URL 
2021

M. Pintér Tibor, Bodnár Éva, Dósa Katalin, Dorner Helga, Lénárt Krisztina, Lengyelné Molnár Tünde, Gorana Misic, Ollé János, Margaryta Rymarenko, Vörös Zoltán, Dringó-Horváth Ida: Oktatásinformatikai helyzetkép a magyarországi felsőoktatásban, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 71: (3-4) pp. 54-74.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 11
language: Hungarian
URL 
2020

Dringó-Horváth Ida, Dombi Judit, Hülber László, Menyhei Zsófia, M. Pintér Tibor, Papp-Danka Adrienn: Az oktatásinformatika módszertana a felsőoktatásban, Károli Gáspár Református Egyetem IKT Kutatóközpontja
type of document: Book/Handbook
number of independent citations: 20
language: Hungarian
2020

Hülber László, Papp-Danka Adrienn, Dringó-Horváth Ida: A felsőoktatás digitális oktatási kultúrájának korrajza szakértői interjúk alapján, OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 4: pp. 302-330.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 8
language: Hungarian
URL 
2020

Horváth László, Misley Helga, Hülber László, Papp-Danka Adrienn, M. Pintér Tibor, Dringó-Horváth Ida: Tanárképzők digitális kompetenciájának mérése – a DigCompEdu adaptálása a hazai felsőoktatási környezetre, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 8: (2) pp. 5-25.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 13
language: Hungarian
URL 
2018

Dringó-Horváth Ida, Gonda Zsuzsa: Tanárjelöltek IKT-kompetenciájának jellemzői és fejlesztési lehetőségei, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 16: (2) pp. 21-48.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 31
language: Hungarian
URL 
2018

Dringó-Horváth Ida: IKT a tanárképzésben: a magyarországi képzőhelyek tanárképzési moduljában oktatók IKT-mutatóinak mérése, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 68: (9-10) pp. 13-41.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 13
language: Hungarian
2017

Dringó-Horváth Ida: Digitális szótárak ‒ szótárdidaktika és szótárhasználati szokások, ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY 17: (ksz.) p. 1.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 21
language: Hungarian
URL 
2012

Dringó-Horváth Ida: Lernstrategien im Umgang mit digitalen Wörterbüchern, FREMDSPRACHE DEUTSCH 46/2012: pp. 34-40.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 19
language: German
2011

Dringó-Horváth Ida: Hogyan válasszunk elektronikus szótárat a nyelvtanuláshoz?, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 21: (6-7) pp. 141-156.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 16
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:156 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
91
number of scientific publications:
86
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
6 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
17
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
21
number of independent citations to scientific publications and creative works:
260


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )