Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. XI. 23.
Personal data
name Erzsébet Cs.Czachesz
year of birth 1951
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Academic staff member)
(discipline) Habilitation Comittee (external member)
ELTE Doctoral School of Psychology (Academic staff member)
(discipline) Habilitation Comittee (external member)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 99%
ELTE D E (discipline) Habilitation Comittee (external member) 1%
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Contact details
E-mail address czacheszgmail.com
phone number +36 1 461-2600
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1988
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree Tudományos Minősítő Bizottság (to be translated)
scientific degree, title DSc
year degree was obtained 2005
discipline to which degree belongs
institution granting the degree HAS
Employment
2010 - University of Szeged
other (not specified) (tudományos tanácsadó)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 10
number of students who fulfilled course requirements 6
students who obtained their degrees:
(50%) Ágnes Magyarné Fazekas PhD 2014  D E
(50%) Gyöngyi Gál PhD 2014  D E
Árpád Erdélyi PhD 2008  D E
Márta Lesznyák PhD 2008  D E
(50%) Zsuzsanna Huszár PhD 2008  D E
Edit Katalin Molnár PhD 2003  D E
Klára Tarkó PhD 2000  D E

  Thesis topic proposals
Research
research area intercultural and multicultural education, minority education, beginning reading, reading comprehension, bilingual education
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2014

Gordon Győri János, Németh Sz., Cs. Czachesz E.: Tanárok interkulturális nézetei és azok hatása az osztálytermi munkára: Hat fókuszcsoportos beszélgetés elemzése., In: Szerk.: Gordon Győri János Tanárok interkulturális nézetei és azok hatása az osztálytermi munkára: Kutatási eredmények. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 7-21.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2014

Gordon Győri János, Németh Szilvia, Czachesz Erzsébet: Tanárok inrekulturális nézetei és a szülőkkel való együttműködési gyakorlata., NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 2: (2) pp. 39-50.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Czachesz Erzsébet: A szókincs és az olvasás kapcsolata az iskoláskor előtt., KÖNYV ÉS NEVELÉS 16: (2) pp. 64-72.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Czachesz Erzsébet: Az interkulturális pedagógia témái és alakulása Európában., In: Szerk: Gordon Győri János, Tanárok interkulturális nézetei és azok hatása az osztálytermi munkára: Kutatási eredmények. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 37-43.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

Magyarné Fazekas Ágnes, Cs. Czachesz Erzsébet: Középiskolás tanulók számítógép- és internethasználati szokásai, ISKOLAKULTÚRA 21: p. 120.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2011

J Gordon Győri J, A Boreczky, E Czachesz, A Vámos, B Dobos B, A Máthé-Tóth: Multicultural education in Hungary., In: Szerk: J. Spinthorakis, J. Lalor, W. Berg, Cultural diversity in the classroom: A European comparision. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften, 2011. pp. 29-44.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: English
URL 
1999

Csapó B, Czachesz E, Liiceanu A, Lázár S: Being a Minority: Hungarian Adolescents in Transylvania, Romania, In: Szerk: Alsaker FD Szerk: Flammer A, The Adolescent Experience: European and American Adolescents in the 1990s. Mahwah; London: Lawrence Erlbaum Associates, 1999. pp. 145-164. (Research monographs in adolescence)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 3
language: English
1998

Cs.Czachesz E: Teachers of Reading in Hungary and in a Cross-cultural Comparison, JOURNAL OF CURRICULUM STUDIES 6: (2) pp. 231-244.
type of document: Journal paper/Article
language: English
1998

Cs.Czachesz E : Olvasás és pedagógia, Szeged: Mozaik Oktatási Stúdió, 159 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 17
language: Hungarian
1998

Czachesz Erzsébet : Multikulturális nevelés. Szöveggyűjtemény tanító- és tanárszakos hallgatóknak, Szeged: Mozaik Kiadó, 176 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:21 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
9
number of scientific publications:
78
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
5 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
137

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )