Login
 Forum
 
 
Hallgatói adatlap
 Print preview
Personal data
Edina Mária Kovács
name Edina Mária Kovács
year of birth 1971
name of institution University of Debrecen
doctoral school DE Doctoral School of Human Sciences
Contact details
own web page
Supervision
thesis supervisor Magdolna Chrappán
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
deadline to accomplish doctoral procedure(year,month) 2017/08
Employment
2016 - University of Debrecen
other (not specified) (tanársegéd)
Publications
2015

Kovács Edina: A tanárszakos hallgatók szakmai jövőtervei, In: Szerk.: Pusztai Gabriella, Szerk.: Kovács Klára Ki eredményes a felsőoktatásban?. Nagyvárad: Partium Press, 2015. pp. 183-194. (Felsőoktatás és Társadalom; 1.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Kovács Edina: Characteristics of the educational system and teacher image of the V4 countries, In: Bujdosó Gyöngyi, Kovács Edina, Németh Nóra Veronika Szerk.: Kovács Edina Media and e-learning environment in education in V4 countries: Médiapedagógia és elektronikus tanulási környezet a V4 országokban. Debrecen: Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, 2015. pp. 9-21.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2015

Kovács Edina: Presence in cyber-identity, In: Bujdosó Gyöngyi, Kovács Edina, Németh Nóra Veronika Szerk.: Kovács Edina Media and e-learning environment in education in V4 countries: Médiapedagógia és elektronikus tanulási környezet a V4 országokban. Debrecen: Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, 2015. pp. 47-56.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2015

Kovács Edina: Pedagógusok továbbképzési tapasztalatai és tervei társadalmi nemi dimenzióban, In: Szerk.: Pusztai Gabriella, Szerk.: Morvai Laura Pálya-modell: Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Nagyvárad: Partium Press, 2015. pp. 184-194.
Felsőoktatás & Társadalom; 4.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Kovács Edina: Teaching Identity, Professional Plans and Engagement of Pre-service Teachers in Partium Region, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 5: (2) p. 61.
type of document: Journal paper/Article
language: English
DOI 
2015

Kovács Edina: Mainly Feminine: Teachers’ Characteristics and Career Aspirations, based on the “Graduate Follow-up Research 2010”, In: Szerk.: Elżbieta H Oleksy, Szerk.: Aleksandra M Różalska, Szerk.: Marek M Wojtaszek The Personal of the Political: Transgenerational Dialogues in Contemporary European Feminisms.. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2015. pp. 107-128.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2014

Kovács Edina: Nem a tanári pályát választják az innovatív hallgatók, In: Szerk.: Fóris-Ferenczi Rita, Szerk.: Demény Piroska Minőség és versenyképes tudás. Kolozsvár: Babes-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet; Doceo Egyesület, 2014. pp. 149-156.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Kovács Edina, Fekete Adrienn: The Professional Identity and Achievement of Education Majors in the Cross-Border Region of Hungary, Romania and Ukraine, In: Szerk.: Nikolay Popov, Szerk.: Charl Wolhuter, Szerk.: Klara Skubic Ermenc, Szerk.: Gillian Hilton, Szerk.: James Ogunleye, Szerk.: Oksana Chigiseva Education's Role in Preparing Globally Competent Citizens. Sofia: Bulgarian Comparative Education Society (BCES), 2014. pp. 136-144.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2014

Kovács Edina: A tanár szakos hallgatók nyelvi attitűdjeinek társadalmi nemi sajátosságai, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 2: p. 20.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Engler Ágnes, Kovács Edina, Zuzana Chanesova, Anna Błasiak , Ewa Dybowska, Katarzyna Scewczuk: Future professional plans of students in higher education, In: Szerk.: Pusztai G, Szerk.: Engler Á Comparative Research on Teacher Education. Ruzomberok: Verbum, 2014. pp. 132-151.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
34
number of scientific publications:
37
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
18 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
3
Research
research area Commitment and achievement of in-service and pre-service teachers, and different aspects of teacher training. The dimension of gender is also important in this field.
research field in which current research is conducted teaching

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )