Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. V. 01.
Personal data
Renáta Anna Dezső
name Renáta Anna Dezső
year of birth 1972
name of institution
doctoral school
PTE Education and Society Doctoral School of Education (Supervisor)
Contact details
E-mail address dezso.renatapte.hu
phone number +36 72 503-600/24362
mobile phone number +36 30 617-8784
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2011
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree The University of Pécs
Employment
2010 - University of Pécs
other (not specified) (egyetemi oktató-kutató)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Barbara Sándor-Schmidt (PhD) (2018/08)  ESDSE
  Thesis topic proposals
Research
research area possible applications of plural intelligence concepts
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2015

Dezső Renáta Anna: Kutatás – fejlesztés – képzés és gyakorlat, In: Szerk.: Károly Krisztina, Szerk.: Perjés István Jó gyakorlatok a tanárképzés tudós műhelyeiből. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2015. pp. 52-63. (Diszciplínák tanítása - a tanítás diszciplínái; 2.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Dezső Renáta Anna: A diverzitás lehetséges elméleti keretei a neveléstudományokban, AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 1: (1) pp. 32-44.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2015

Dezső Renáta Anna: Plurális intelligencia-koncepciók, tanulásközpontú pedagógiai megközelítések és az inkluzivitás összefüggései, In: Szerk.: Arató Ferenc, Szerk.: Varga Aranka Befogadó egyetem: Az akadémiai kiválóság fejlesztése az inklúzió szempontjainak érvényesítésével. Pécs: PTE BTK Neveléstudományi Intézet, 2015. pp. 75-88. (Autonómia és felelősség tanulmánykötetek; 3.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2014

Dezső Renáta Anna: May Each Learn?, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 4: (2) pp. on-line.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: English
Full text 
2013

Dezső Renáta Anna : Gandhistória. Középfokú roma/cigány nemzetiségi oktatás a rendszerváltás első két évtizedének Magyarországán, Pécs: Virágmandula Kft., 178 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2013

Dezső Renáta Anna : Twenty years after, Pécs: Virágmandula Kft., 116 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2012

Dezső Renáta Anna: Többszörös intelligenciák - utópia a magyar közoktatásban?, In: Szerk.: Bálint Ágnes, Szerk.: Di Blasio Barbara Az utópia ezer arca: Tanulmányok. Pécs: Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet, 2012. pp. 208-215.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 8
language: Hungarian
2011

Dezső Renáta Anna: Raising Awareness of Socially Excluded Groups in Teacher Training, In:Szerk.: Wim Coudenys Inclusion Through Education and Culture: Fourth Annual Conference of the University Network of the European Capitals of Culture Jointly Organized with the Compostela Group of Universities.Pécs, Magyarország, 2010.10.14-2010.10.15. Pécs: University of Pécs, pp. 17-23. Kiadvány: Pécs: University of Pécs, 2011. (UNEECC Forum; 3.)
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
number of independent citations: 1
language: English
2009

Dezső Renáta Anna: „Minority Nationality Education: a True Marker of Democracy”, In: Szerk.: István Tarrósy, Szerk.: Susan Milford Regime Change and Transitions across the Danubian Region: 1989-2009. Pécs: Publikon Books, 2009. pp. 103-126.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 7
language: English
Full text 
2007

Dezső Renáta Anna: "A Starting Point” The Contribution of a Secondary Grammar School of the Romany Ethnic Minority to Lifelong Learning, In: Szerk.: Milford, Susan, Szerk.: Tarrósy István European higher education in a changing world: a view from the Danube region : proceedings of the 4th DRC Summer School, Pécs, 2007. Pécs: Publikon Books, 2007. pp. 225-238.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 1
language: English
URL 
Number of independent citations to these publications:26 
Scientometric data
Saját közlemény- és idézőlista list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
34
number of scientific publications:
67
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
0 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
28

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )