Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. II. 29.
Personal data
name István Nahalka
year of birth 1952
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
EKF Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 50%
EKF Doctoral School of Education 50%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address nahalkaigmail.com
phone number +36 28 739-961
own web page
Academic title
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1996
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree HAS
Employment
2009 - Nahalka és Tsa. Bt. (research institute, not university)
other (not specified) (képviselő)
1982 - Eötvös Loránd University, Budapest
other (not specified) (nyugdíjas)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 20
number of students who fulfilled course requirements 12
students who obtained their degrees:
Árpád Bánhalmi PhD 2016  D E
Andrea Győrfyné Kukoda PhD 2015  D E
Attila Miklós PhD 2013  D E
Andrea Dömsödy PhD 2012  D E
Zsolt Mogyorósi PhD 2011  D E
Éva Wagner PhD 2009  D E
László Bernát PhD 2008  D E
Mária Fűzné Kószó PhD 2006  D E
Ora Kroizman, PhD 2006  D E
Géza M. Tóth PhD 2005  D E
Peter Soreanu, PhD 2005  D E
Attila Varga PhD 2004  D E
Landa Ora, PhD 2004  D E
Shoshana Ben-Yakov, PhD 2003  D E

present PhD students:
(50%) Erzsébet Sarlós (PhD) (2018/08)  DSE-EKF
Kinga Orsolya Temesi-Ferenczi (PhD) (2018/08)  D E
Andrea Fenyődi (p) (PhD) (2017/08)  DSE-EKF
Gábor Ernő Dancs (PhD) (2017/01)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Learning theories, constructivism, science education, curriculum, equity in school, comprehensive school, education of roma children
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2015

Nahalka István: Tanulói teljesítménymérések alkalmazhatósága a neveléstudományban, In: Szerk.: Széll K Mit mér a műszer?: a tanulói teljesítménymérések alkalmazhatóságáról. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2015. pp. 23-36. (Tények és Érvek)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Nahalka István: A természettudományos nevelés pedagógiai háttere, In: Szerk.: Radnóti Katalin A természettudomány tanítása: Szakmódszertani kézikönyv és tankönyv. Szeged: Mozaik Kiadó, 2014. pp. 22-69.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2014

Nahalka István, Zempléni András: Hogyan hat az iskola/osztály tanulóinak heterogén/homogén összetétele a tanulók eredményességére?, In: Szerk.: Oktatási Hivatal Hatások és különbségek: Másodelemzések a hazai és nemzetközi tanulói képességmérések eredményei alapján. Budapest: Oktatási Hivatal, 2014. pp. 91-166.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2013

Nahalka István: Konstruktivizmus és nevelés, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 2013: (4) pp. 34-44.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2013

Nahalka István: A természettudományos nevelés helyzete Magyarországon a kerettantervek írása idején, TANÍ-TANI ONLINE: NYITOTT PEDAGÓGIAI BLOG 3: Paper 2013. feb. 03. - 00:23. p.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2009

Nahalka István: A roma gyerekek kognitív fejlődése, In: Szerk.: Boreczky Ágnes Cigányokról - másképpen: tanulmányok az emlékezetről, a családi szocializációról és a gyerekek kognitív fejlődéséről]. Budapest: Gondolat Kiadó, 2009. pp. 185-238.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2009

Nahalka István: A tanulás tudománya., PEDAGÓGUSKÉPZÉS 2010: (2-3) pp. 37-59.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2006

Nahalka István: A közoktatás tartalmi szabályozása, EDUCATIO 15: (1) pp. 77-90.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2003

Nahalka István : Túl a falakon, Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 99 p. (Oktatás-módszertani kiskönyvtár)
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2003

Nahalka István: A modern tanítási gyakorlat elterjedésének akadályai, illetve lehetőségei, különös tekintettel a tanárképzésre, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 53: (3) pp. 28-38.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
54
number of scientific publications:
60
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
23 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
0
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
62

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )