Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. I. 13.
Personal data
Edit Tóth
name Edit Tóth
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Council of the Doctoral School
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School of Education 100%
Contact details
E-mail address totheditedpsy.u-szeged.hu
phone number +36 62 343-068
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2014
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2010 - Magyar Tudományos Akadémia (research institute, not university)
other (not specified) (tudományos munkatárs)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
students with degree granting in process:
Edmond Sebestyén PhD (2024/08)  DSE–US
present PhD students:
Amira Mezrigui (PhD) (2027/08)  DSE–US
(50%) Edouard Munezero (PhD) (2026/08)  DSE–US
  Thesis topic proposals
Research
research area School accountability. The longitudinal assessment of the development of abilities. School and family as background variables in students' achievement. Financial literacy.
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2022

Tóth Edit, Csapó Benő: Teachers’ beliefs about assessment and accountability, EDUCATIONAL ASSESSMENT EVALUATION AND ACCOUNTABILITY 34: (4) pp. 459-481.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2022

Tóth Edit, Hódi Ágnes, B. Németh Mária: IKT az óvodában – szülők véleménye az IKT szerepéről az óvodaválasztásban, a csoportszobai foglalkozásokon és mérés-értékelésben, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 10: (3) pp. 36-61.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2021

Kasik László, Tóth Edit, Jámbori Szilvia, Gál Zita: Barátságfunkciók serdülőkorban – a McGill Friendship Questionnaire magyar változatának pszichometriai mutatói [Functions of friendship among adolescents – the psychometric properties of the Hungarian version of McGill Friendship Questionnaire], MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA 22: (4) pp. 331-351.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2019

Benő Csapó, József Balázs Fejes, László Kinyó, Edit Tóth: Educational achievement in social and international contexts, In: Tóth, István György (szerk.) Hungarian Social Report 2019, TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. (2019) pp. 217-236.
type of document:
number of independent citations: 5
language: English
URL 
2018

Kasik László, Gál Zita, Tóth Edit: Development and Psychometric Properties of NEGORI (Negative Orientation Questionnaire), JOURNAL OF RELATIONSHIPS RESEARCH 9: e8
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
URL 
2015

Tóth Edit: Az Országos kompetenciamérés hatása a tanítási munkára pedagógusinterjúk alapján, MAGYAR PEDAGÓGIA 115: (2) pp. 115-138.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 11
language: Hungarian
URL 
2014

Csapó Benő, Fejes József Balázs, Kinyó László, Tóth Edit: Az iskolai teljesítmények alakulása Magyarországon nemzetközi összehasonlításban, In: Kolosi, Tamás; Tóth, István György (szerk.) Társadalmi Riport 2014, TÁRKI (2014) pp. 110-136.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 105
language: Hungarian
URL 
2011

Tóth Edit, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő: Az iskolák IKT-felszereltsége – helyzetkép országos reprezentatív minta alapján, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 21: (10-11) pp. 124-137.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 35
language: Hungarian
URL 
2011

Tóth Edit: Pedagógusok nézetei a tanulói teljesítmény-mérésekről, MAGYAR PEDAGÓGIA 111: (3) pp. 225-249.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 17
language: Hungarian
URL 
2010

Tóth Edit, Csapó Benő, Székely László: Az iskolák és osztályok közötti különbségek alakulása a magyar iskolarendszerben, KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 57: (9) pp. 798-814.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 24
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:198 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria (TV):
165
number of scientific publications (TV):
163
monographs and professional books (TV):
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
0 
number of independent citations to scientific publications and creative works (TV):
481


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )