Login
 Forum
 
 
Hallgatói adatlap
 Print preview
Personal data
name László Dóra
year of birth 1982
name of institution Eötvös Loránd University, Budapest
doctoral school ELTE Doctoral School of Education
Supervision
thesis supervisor János Sz.Tóth
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
starting of doctoral studies 2010
foreseen date of final certificate (year,month) 2013/08
date of final certificate (year,month) 2012/08
year in which degree was obtained 2016
diszertáció Main findings in the thesis (in Hungarian)Main findings in the thesis (in English)The thesis
data of the public discussion defense
Publications
2015

Dóra László: 3 és 5 – a problémamegoldás hatékonyságának csoportlétszáma, ISKOLAKULTÚRA 25.: (1.) pp. 35-50.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2014

Dóra László: A Bales-féle csoportos interakció folyamatelemzés, ISKOLAKULTÚRA 2014: (6) pp. 17-30.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Dóra László: A disztrakció hipotézis igazolása, In: Szerk.: Szabolcs Éva, Szerk.: Garai Imre Neveléstudományi kutatások közben: Válogatás doktori hallgatók munkáiból. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 180-185.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2014

Dóra László: A médiapedagógia segédtudománya: a kognitív pszichológia, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 12: (3-4) pp. 27-34.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2014

Dóra László: Médiapedagógia - a német nyelvterületen, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 12: (1-2) pp. 73-84.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2014

Dóra László: A felnőttképzés és médiaoktatás kapcsolata, MNT: MŰVELŐDÉS NÉPFŐISKOLA TÁRSADALOM 2014: (1) pp. 13-19.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2013

Dóra László: Az Európai Unió és médiaoktatás kapcsolata, MNT: MŰVELŐDÉS NÉPFŐISKOLA TÁRSADALOM 21: (4) pp. 18-22.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2012

Dóra László: A kommunikatív oktatási stílus előnyei, ISKOLAKULTÚRA 22: (6) pp. 90-95.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Full text 
2011

Dóra László: Felnőttképzésben résztvevő fiatalok véleménye a televíziós erőszakról, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 9: (1-2) pp. 145-154.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
Saját közlemény- és idézőlista list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
13
number of scientific publications:
29
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
1 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
0
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
0
Research
research area media education, media effects, media literacy, the use of communication research in education
research field in which current research is conducted teaching
media and communctions

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )