Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. III. 10.
Personal data
Alice Dombi
name Alice Dombi
year of birth 1952
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
SzTE 
Bölcsészettudományi Doktori Tanács
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Contact details
E-mail address dalicejgypk.u-szeged.hu
phone number +36 62 546-340
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1989
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree HAS
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2013
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree University of Pécs
Employment
1976 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Ágnes Maródi (PhD) 2016/01  DSE–US
present PhD students:
(50%) Szilvia Hegedűs (PhD) (2017/08)  DSE–US
  Thesis topic proposals
Research
research area XIXth century school history intellectual history history of pedagogical profession school book history
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2016

Alice Dombi Fáyné, Krisztina Kovács, Mária Adrienn Dombi : History of Pedagogical Profession in the 19th Century, Nitra: Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre, 155 p.
type of document: Book/Monography
language: English
2015

Dombi Alice: Reflektivitás mint az értelmezés és kritikai recepció kerete, In: Szerk.: Baska Gabrella, Szerk.: Hegedűs Judit Égi iskolák, földi műhelyek: Tanulmányok a 65 éves Németh András tiszteletére. Budapest: ELTE PPK, 2015. pp. 309-319.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2015

Dombi Mária, Dombi Alice: Nevelői szerepstruktúra-változás a történeti forráskutatás tükrében, In: Szerk.: Torgyik Judit Százarcú pedagógia. Komárno: International Research Institute, 2015. pp. 215-225.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Dombi Alice : Zsinórmérték és útmutatás, Szeged: Universitas Szeged Kiadó, 135 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2014

Dombi Alice: A pedagógiai professzió történeti narratívái, In: Szerk.: Dombi Alice, Szerk.: Dombi Mária Pedagogikum és kommunikáció: Comprehensive pedagogy and communication. Szeged: Universitas Szeged Kiadó, 2014. pp. 263-279.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Magyar és angol
2014

Dombi Alice, Kovács Krisztina: The cultural memory as the frame for the history of pedagogical profession., In: Szerk.: György Juhász, Szerk.: Kinga Horváth, Szerk.: Strédl Terézia, Szerk.: Zuzana Árki Oktatás és tudomány a XXI. század elején = Vzdelávanie a veda na začiatku na XXI. storočia: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Univerzity J. Selyeho: Sekcie pedagogických vied. - 2014. Komárno: Selye János Egyetem, 2014. pp. 78-88. (A Selye János Egyetem Nemzetközi Tudományos Konferenciájának tanulmánykötetei; 7.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2013

Fáyné Dombi Alice: Programadó nevelők a 19. században: Peres Sándor, In: Szerk.: Kurucz Rózsa Hidak és párhuzamok a 175 éves közép-európai és magyarországi óvóképzés történetében: konferencia. Szekszárd: Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Kar, 2013. pp. 69-79.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
2012

Dombi Alice: Padagogische Rezeptionsgesichte im 19. Jahrhundert, In: Szerk.: Nagy Melinda A Selye János Egyetem 2012-es "Művelődés - Identitás- Egészség" Nemzetközi Tudományos Konferenciájának Tanulmánykötete: Vzdelávanie - Identita - Zdravie. Komárom: Selye János Egyetem, 2012. pp. 619-627.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2012

Dombi Alice : Primus inter pares: Pedagógiai professzió és programadó nevelők a 19. században, Szeged: Universitas Szeged Kiadó, 189 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 9
language: Hungarian
2012

Dombi Alice: A tanító-tanítvány viszony és a narratív tartalomelemzés, In: Szerk.: Karikó Sándor Középpontban a pedagógus: Régi értékek - új kihívások. Budapest: Áron Kiadó, 2012. pp. 79-89.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 3
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:16 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
216
number of scientific publications:
307
monographs and professional books:
8
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
116 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
36
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
7
number of independent citations to scientific publications and creative works:
366

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2357 ( 2017. V. 15. )