Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. III. 17.
Personal data
Attila Varga
name Attila Varga
year of birth 1974
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Announcer of research topic)
Contact details
E-mail address varga.v.attilagmail.com
phone number +36 1 235-7200
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2005
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2000 - Országos Közoktatási Intézet (research institute, not university)
scientific consultant
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
  Thesis topic proposals
Research
research area Research of education, innovation, pedagogy of sustainability, environmental education.
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2016

Attila Varga: Structural and Funding Conditions for the Introduction of All-day Schools, In: Szerk.: Fehérvári Anikó Curriculum, effectiveness, equity. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2016. pp. 57-67.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2016

Taligás Tímea, Varga Attila: Ózon vs. üvegházgáz a környezeti nevelésben, EDU SZAKKÉPZÉS ÉS KÖRNYEZETPEDAGÓGIA ELEKTRONIKUS SZAKFOLYÓIRAT 6: (2) pp. 78-87.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Full text 
2016

Varga Attila, Kalocsai Janka: A pedagógiai innovációt támogató környezet, In: Szerk.: Varga Attila, Szerk.: Ugrai János Tanulmányok a pedagógiai innováció támogatásának lehetőségeiről. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2016. pp. 43-61.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2015

Réti Mónika, Horváth Dániel, Czippán Katalin, Varga Attila: The Challenge of Mainstreaming ESD in Hungary, In: Szerk.: Rolf Jucker, Szerk.: Reiner Mathar Schooling for Sustainable Development in Europe: Concepts, Policies and Educational Experiences at the End of the UN Decade of Education for Sustainable Development. Zürich: Springer International Publishing, 2015. pp. 201-219. (Schooling for Sustainable Development)
6
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
DOI 
2015

Saly Erika, Könczey Réka, Varga Attila, Néder Katalin: Ökoiskolák együttműködése helyi környezetükkel, In: Szerk.: Tóth Zoltán Új kutatások a neveléstudományokban 2014: Oktatás és nevelés – Gyakorlat és tudomány. Debrecen: Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, 2015. pp. 279-290. (Új kutatások a neveléstudományokban)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Sikó-Schnellbach Dóra, Kőpatakiné Mészáros Mária, Mayer József, Varga Attila: Az egész napos iskola nevelés-oktatási programjának részvételi alapú fejlesztése, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 64: (1-2) pp. 65-88.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Full text 
2014

Saly Erika, Néder Katalin, Varga Attila: A fenntarthatóságra nevelés hiányterületei, GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 2: (1) pp. 35-47.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Full text 
2014

Varga Attila, Sinka Edit, Kaposi József: Diversity of Curriculum Implementation Tools in Hungary, In: Szerk.: Frode Nyhamn, Szerk.: Therese N. Hopfenbeck From political decisions to change in the classroom: successful implementation of education policy. Oslo: CIDREE, 2014. pp. 184-208.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2013

Zsuzsanna Horváth, József Kaposi, Attila Varga: The curriculum pendulum swings in Hungary, In: Szerk.: Wilmad Kuiper, Szerk.: Jan Berkvens Balancing Curriculum Regulation and Freedom across Europe. Enschede: Netherlands Institute for Curriculum Development (SLO), 2013. pp. 99-118.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2007

Varga A, Kószó MF, Mayer M, Sleurs W: Developing teacher competences for education for sustainable development through reflection: The Environment and School Initiatives approach, JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING 33: (2) pp. 241-256.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 19
language: English
DOI 
Number of independent citations to these publications:19 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
94
number of scientific publications:
120
monographs and professional books:
7
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
0 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
102


2017. III. 21.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. május 5-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2343 ( 2017. II. 28. )