Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. X. 10.
Personal data
name Éva Sallai
year of birth 1952
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Academic staff member)
EKF Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 33%
EKF Doctoral School of Education 67%
Contact details
E-mail address eva.sallai1gmail.com
phone number +36 1 213-8354
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2003
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree University of Debrecen
Employment
2009 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
2008 - Eszterházy Károly University of Applied Sciences, Eger
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2.5
number of students who fulfilled course requirements 0.5
students who obtained their degrees:
(50%) Gyöngyi Gál PhD 2014  D E

students with degree granting in process:
Andrea Ritter PhD (2017/08)  DSE-EKF
Róbert Vidor PhD (2017/08)  DSE-EKF
completed course requirement, without degree or degree granting in process:
(50%) László Borbás (PhD) 2013/08  D E
(50%) Melinda Kardos (PhD) 2014/08  D E
Tamás Vincze (PhD) 2013/08  D E
present PhD students:
Ágnes Kisváriné Kelemen (PhD) (2018/08)  DSE-EKF
(50%) Csilla Noémi Borsodi (PhD) (2018/08)  DSE-EKF
  Thesis topic proposals
Research
research area Relationship-based education, Professional teacher's communication, Classroom interactions
research field in which current research is conducted teaching
psychology
Publications
2015

Sallai Éva: A mentori tevékenység tapasztalatai, In: Szerk.: Sallai Éva A pedagógusok gyakornoki rendszerének fejlesztése és értékelése. Budapest: Oktatási Hivatal, 2015. pp. 45-87.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2015

Sallai Éva, Ritter Andrea: Az óraelemzések tapasztalatai, In: Szerk.: Sallai Éva A pedagógusok gyakornoki rendszerének fejlesztése és értékelése. Budapest: Oktatási Hivatal, 2015. pp. 115-159.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2014

Sallai Éva: A pályakezdő tanárok támogatásának hazai előzményei, In: Szerk.: Falus Iván A pedagógus gyakornoki rendszer: nemzetközi áttekintés : hazai előzmények. Budapest: Oktatási Hivatal, 2014. pp. 136-175.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Sallai Éva : Pedagógiai svédasztal kezdő oktatóknak, Eger: Eszterházy Károly Főiskola, 143 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2012

Sallai Éva: A Video Interaction Guidance (VIG) elméleti megközelítéseinek kaleidoszkópja, In: Szerk.: Batíz Enikő A pszichológiáról és azon túl …. Kolozsvár: Presa Universitara Clujeana / Kolozsvári Egyetemi Kiadó, 2012. pp. 56-68.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

Estefánné Varga Magdolna, Sallai Éva: A tanári felvételi eljárásban alkalmazható módszerek a pályaalkalmasság megítélésére, In: Szerk.: Dávid Mária A tanári pályaalkalmasság megítélésének módszerei. Eger: Eszterházy Károly Főiskola, 2011. pp. 93-111. (Módszertani kiadványok)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2006

Sallai Éva, Ficsor Józsefné, Kozmáné Kovásznai Mária, Medveczky Kata : Professzionális tanári kommunikáció integráló iskolai környezetben, Budapest: SuliNova Kht., 102 p.
type of document: Book/Handbook
language: Hungarian
2006

Sallai Éva: Szakmai divatok és az iskola belső világa, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 56: (7-8) pp. 116-123.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2004

Sallai Éva: Régi és új kompetencia-elemek a pedagógusok felkészültségében, In: Szerk.: Szabó Ildikó, Szerk.: Szekszárdi Júlia Pedagógusok szakmai világképe. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2004. p. &.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
1996

Sallai Éva : Tanulható–e a pedagógus mesterség?, Veszprém: Veszprémi Egyetemi Kiadó, 153 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
20
number of scientific publications:
33
monographs and professional books:
6
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
1 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
1
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
5

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )