Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. IX. 01.
Personal data
Erzsébet Korom
name Erzsébet Korom
year of birth 1969
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Council of the Doctoral School
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School of Education 99%
SzTE DSE–US Council of the Doctoral School 1%
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Contact details
E-mail address koromedpsy.u-szeged.hu
phone number +36 62 544-000/3287
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2001
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar (to be translated)
Employment
1998 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 4
number of students who fulfilled course requirements 1
students who obtained their degrees:
students with degree granting in process:
Nóra Fűz PhD (2019/05)  DSE–US
present PhD students:
Gábor Orosz (PhD) (2020/08)  DSE–US
Gábor Veres (PhD) (2020/08)  DSE–US
Katalin Hégető (PhD) (2020/08)  DSE–US
Maja Kósa (PhD) (2020/08)  DSE–US
Zsófia Gabriella Szabó (PhD) (2018/08)  DSE–US
Enikő Bús (PhD) (2017/08)  DSE–US
  Thesis topic proposals
Research
research area Learning and instruction, science education: acquisition of the content knowledge, conceptual development and conceptual change, misconceptions, teaching for meaningful learning
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2012

Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné: Természettudományos ismeretek megértését segítő program az 5−6. évfolyamon, ISKOLAKULTÚRA 22: (2) pp. 3-16.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2012

B Németh Mária, Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné: A természettudományos tudás nemzetközi és hazai vizsgálata, In: Csapó Benő (szerk.) Mérlegen a magyar iskola. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 131-190.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
Full text 
2012

Mária B. Németh, Erzsébet Korom: Science literacy and the application of science knowledge, In: Csapó B, Szabó G (szerk.) Framework for diagnostic assessment of science. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 55-87.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: English
Full text 
2012

Erzsébet Korom, Gábor Szabó: Disciplines and the curricula in science education and assessment, In: Csapó B, Szabó G (szerk.) Framework for diagnostic assessment of science. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 89-145.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: English
2012

Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné: A fizikai és kémiai fogalmak megértését segítő oktatási módszerekalkalmazásának tapasztalatai a természetismeret tantárgy tanításában, A KÉMIA TANÍTÁSA 20: (1) pp. 3-15.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2005

Korom E : Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás, Budapest: Műszaki Könyvkiadó, 191 p. (Tanítás és tanulás)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 36
language: Hungarian
2000

Korom E: A fogalmi váltás elméletei, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 55: (2-3) pp. 179-205.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 23
language: Hungarian
1998

Korom E: Az iskolai tudás és a hétköznapi tapasztalat ellentmondásai, In: Csapó Benő (szerk.) Az iskolai tudás. Budapest: Osiris Kiadó, 1998. pp. 139-167.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 41
language: Hungarian
1997

Korom E, Csapó B: A természettudományos fogalmak megértésének problémái, ISKOLAKULTÚRA 1997: (2) pp. 12-20.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 21
language: Hungarian
Full text 
1997

Korom E: Naiv elméletek és tévképzetek megjelenése a természettudományos fogalmak tanulása során, MAGYAR PEDAGÓGIA 1: pp. 19-40.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 34
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:157 
Scientometric data
Saját közlemény- és idézőlista list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
46
number of scientific publications:
103
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
28 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
1
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
6
number of independent citations to scientific publications and creative works:
349

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )