Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. IX. 10.
Personal data
Árpád Ferenc Papp-Váry
name Árpád Ferenc Papp-Váry
year of birth 1976
name of institution
doctoral school
KE Doctoral School of Management and Organizational Science (Announcer of research topic)
ME "Enterprise Theory and Practice" Doctoral School (Supervisor)
NyME József Cziráki Doctoral School of Wood Sciences and Technologies (Supervisor)
NyME István Széchenyi Doctoral School of Management and Organisation Sciences (Announcer of research topic)
PTE Doctoral School of Earth Sciences (Supervisor)
Contact details
E-mail address apappvarymetropolitan.hu
phone number +36 20 581-2978
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2007
discipline to which degree belongs economics
institution granting the degree University of West Hungary
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2015
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree University of West Hungary
Employment
2006 - Budapesti Metropolitan Főiskola (research institute, not university)
other (not specified) (habil. főiskolai tanár, rektorhelyettes)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
students with degree granting in process:
(50%) Viktória Dávid PhD (2016/08)  JCDSWST
present PhD students:
(50%) László Zoltán Nagy (PhD) (2020/08)  "TPDS
Renáta Vaskó (PhD) (2020/08)  DSES-PTE
Szabolcs Szolnoki (PhD) (2020/08)  DSES-PTE
Zsuzsanna Lantos (PhD) (2020/08)  DSES-PTE
(50%) Szilvia Csitáriné Máté (PhD) (2018/08)  JCDSWST
hiányos adatú hallgatói:
Viktória Dávid PhD (2012/08)  JCDSWST
  Thesis topic proposals
Research
research area Branding Marketing and marketingcommunication trends. Product placement, branded entertainment. Country branding, nation branding. City branding.
research field in which current research is conducted business and management
media and communctions
Publications
2016

Papp-Váry Á F: Az országnevek mint márkanevek és szerepük az országmárkázásban: néhány eset a világból, TÉR ÉS TÁRSADALOM 30: (1) pp. 79-92.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2015

Papp-Váry Árpád, Szabó-Kákonyi Anett: Are there no new ad techniques under the sun? – How the methods presented to us today as 'new discoveries' appeared in Hungarian advertising literature a century ago, GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM 2015: (3) pp. 19-37.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2015

Papp-Váry Árpád Ferenc: Indicators and methodologies for the assessment of product placement, JOURNAL OF MEDIA RESEARCH 8: (2) pp. 27-40.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2014

Papp-Váry Árpád Ferenc : Márkázott szórakoztatás - a termékmegjelenítés nemzetközi és hazai alkalmazása, Budapest: Akadémiai Kiadó, 236 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 6
language: Hungarian
2013

Papp-Váry Árpád Ferenc : A márkanév ereje – Szempontok a sikeres brandépítéshez, Budapest; Pécs: Dialóg Campus Kiadó, 320 p. (Dialóg Campus Szakkönyvek)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 12
language: Hungarian
2011

Papp-Váry Árpád Ferenc: The Anholt-GMI City Brand Hexagon and the Saffron European City Brand Barometer: A Comparative Study, REGIONAL AND BUSINESS STUDIES 3: (Suppl. 1) pp. 555-562.
type of document: Journal paper/Konferenciaközlemény
number of independent citations: 9
language: English
URL 
2010

Papp-Váry Árpád Ferenc: Country slogans and logos: findings of a benchmarking study, In: Szerk.: Kadocsa, Gy. MEB 2010: 8th International Conference on Management, Enterprise and Benchmarking : Menedzsment, Vállalkozás és Benchmarking Nemzetközi Konferencia. Budapest: Óbudai Egyetem, 2010. pp. 199-208.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 16
language: English
Full text 
2009

Papp-Váry Árpád Ferenc: The marketing point of view: countries as brands, In: Szerk.: Nishit Kumar, Szerk.: Anil Varna Nation Branding – Concepts and Country Perspectives. Hyderabad: Icfai University Press, 2009. pp. 14-28.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 6
language: English
Full text 
2009

Papp-Váry Árpád Ferenc: Országmárkázástól a versenyképes identitásig: A country branding megjelenése, céljai és természete, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 43: (2) pp. 4-19.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 27
language: Hungarian
Full text 
2004

Papp-Váry Árpád Ferenc: Országok márkái, márkák országai – Az országeredet-hatás elmélete és gyakorlata, In: Szerk.: Czagány László, Szerk.: Garai László A szociális identitás, az információ és a piac. Szeged: JATEPress Kiadó, 2004. pp. 297-315. (SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 35
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:111 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
172
number of scientific publications:
196
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
15 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
41
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
32
number of independent citations to scientific publications and creative works:
282
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Habilitáció megszerzése: 2015. Főiskolai tanári kinevezés éve: 2015. Az Év oktatója a BKF-en (ma Metropolitan) több száz oktató közül: 2007, 2011, 2016 években. A Magyar Marketing Szövetség alelnöke 2013 óta, 2016-ban újraválasztva. A Magyar Reklámszövetség elnökségi tagja 2012-2015-ben. A Varna Free University ezüst plakettje a nemzetközi kapcsolatok építéséért. Tudományos publikációi mellett több mint 100 ismeretterjesztő cikk szerzője, szakmai konferenciákon ad elő, szerepel a médiában. (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )