Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. IV. 28.
Personal data
Gyöngyi Fábián
name Gyöngyi Fábián
year of birth 1958
name of institution
doctoral school
PE Multilingualism Doctoral School (Academic staff member)
Contact details
E-mail address kredit_kiadoyahoo.co.uk
phone number +36 88 622-719
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2007
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree Univ. of Pannonia
Employment
1995 - Pannon University, Veszprém
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
Research
research area Conceptual and structural study of integrated language teacher role; relationship of language teacher role, role behaviour and beliefs; teachers' beliefs; teachers' critical thinking.
research field in which current research is conducted teaching
linguistics
Publications
2017

Fábián Gyöngyi: Analytic framework of the critical classroom, In: Szerk.: Simone E Pfenninger, Szerk.: Judit Navracsics Future Research Directions for Applied Linguistics. Bristol: Multilingual Matters Ltd., 2017. pp. 172-191.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2016

Fábián Gyöngyi: A szubjektum korlátozása a pedagógiai metaforaelemzés alkalmazása során, In: Szerk.: Tóth Péter, Szerk.: Holik Ildikó Új kutatások a neveléstudományokban 2015: Pedagógusok, tanulók, iskolák - az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp. 95-104.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Fábián Gyöngyi: Non-critical thinking: What if not thinking?, PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 186: pp. 699-703.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
DOI 
2015

Fábián Gyöngyi: A metaforaelemzés szubjektivitásának korlátozása pedagógiai nézetek vizsgálata során, In: Szerk.: Major Éva, Szerk.: Veszelszki Ágnes A tanárrá válás és a tanárság kutatása: A magyar nyelv és irodalom, az idegen nyelvek és a művészetek műveltségi területen. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2015. pp. 233-248. (Bölcsészet- és Művészetpedagógiai Kiadványok; 11.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Fábián Gyöngyi: A kritikai gondolkodás esélyei a tanteremben, In: Szerk.: Andl Helga, Szerk.: Molnár-Kovács Zsófia Iskola a társadalmi térben és időben 2013. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola, 2014. pp. 159-173. (4.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2014

Fábián Gyöngyi Szerk.: Horváth H. Attila, Szerk.: Navracsics Judit, Szerk.: Révay Valéria, Szerk.: Szitár Katalin: Kritikai gondolkodás az osztályteremben, Budapest: Gondolat Kiadó, 111 p. (Universitas Pannonica; 27.) 27, Kritikai gondolkodás az osztályteremben
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2013

Fábián Gyöngyi: The application of Improved Metaphor Analysis in education research, PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 93: pp. 1025-1029.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2011

Fábián Gyöngyi: Tükörtől tükörig: A pedagógus pályakép változásainak elmúlt negyven éve, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 21: (12) p. 10.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
Full text 
2010

Fábián Gyöngyi: A tanárok nézetrendszerének hétköznapi 'metaforái', In: Szerk.: Gecső Tamás, Szerk.: Sárdi Csilla Új módszerek az alkalmazott nyelvészeti kutatásban. Székesfehérvár; Budapest: Kodolányi János Főiskola; Tinta Könyvkiadó, 2010. pp. 105-111. (Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához; 114.)
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2002

Fábián Gyöngyi: A nyelvtanár viselkedésének megismerhetősége a személyiség, attitűdök és szerepek összefüggésében, In: Szerk.: Bárdos Jenő, Szerk.: Garaczi Imre Nyelvpedagógia az ezredfordulón. Veszprém: Veszprémi Humán Tudományokért Alapítvány, 2002. pp. 25-50.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 5
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:13 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
32
number of scientific publications:
34
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
13 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
24

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2357 ( 2017. V. 15. )