Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. VI. 27.
Personal data
József Balázs Fejes
name József Balázs Fejes
year of birth 1979
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Contact details
E-mail address fejesjedpsy.u-szeged.hu
phone number +36 62 343-254
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2012
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2009 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Sansarmaa Khurelbaatar (PhD) (2017/08)  DSE–US
Research
research area Learning motivation; relationship between family background and school achievement; education of disadvantaged students, students with special education need and Roma students
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2015

Fejes József Balázs : Célok és motiváció : Tanulási motiváció a célorientációs elmélet alapján, Budapest: Gondolat, 205 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2014

Fejes József Balázs: A kontextus szerepe a tanulási motiváció kutatásában – Az elmélet és a gyakorlat távolságának egy megközelítése, MAGYAR PEDAGÓGIA 114: (2) pp. 115-129.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
Full text 
2014

Csapó Benő, Fejes József Balázs, Kinyó László, Tóth Edit: Az iskolai teljesítmények alakulása Magyarországon nemzetközi összehasonlításban, In: Szerk.: Kolosi Tamás, Szerk.: Tóth István György Társadalmi Riport 2014. Budapest: TÁRKI, 2014. pp. 110-136.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 13
language: Hungarian
Full text 
2012

Józsa Krisztián, Fejes József Balázs: A tanulás affektív tényezői, In: Szerk.: Csapó Benő Mérlegen a magyar iskola. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 367-406.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 10
language: Hungarian
Full text 
2012

Fejes József Balázs, Vígh Tibor: A célorientációk megismerésére alkalmas kérdőív fejlesztése klasszikus és valószínűségi tesztelmélet felhasználásával, MAGYAR PEDAGÓGIA 112: (2) pp. 93-123.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2012

Fejes József Balázs: Learning motivation of disadvantaged students, In: Norbert M Seel Encyclopedia of the Sciences of Learning. New York: Springer Tudományos Kiadó, 2012. pp. 1935-1937.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 2
language: English
2011

Fejes József Balázs: A tanulási motiváció új kutatási iránya: A célorientációs elmélet, MAGYAR PEDAGÓGIA 111: (1) pp. 25-51.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 19
language: Hungarian
2010

Józsa Krisztián, Fejes József Balázs: A szociális környezet szerepe a tanulási motiváció alakulásában, In: Szerk.: Zsolnai A, Szerk.: Kasik L A szociális kompetencia fejlesztésének elméleti és gyakorlati alapjai: tanulmánygyűjtemény. Budapest: Tankönyvkiadó, 2010. pp. 134-162.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 22
language: Hungarian
2005

Fejes József Balázs, Józsa Krisztián: A tanulási motiváció jellegzetességei hátrányos helyzetű tanulók körében, MAGYAR PEDAGÓGIA 105: (2) pp. 185-205.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 40
language: Hungarian
Full text 
2005

Fejes József Balázs: Roma tanulók motivációját befolyásoló tényezők., ISKOLAKULTÚRA 15: (11) pp. 3-13.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 22
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:133 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
42
number of scientific publications:
84
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
15 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
2
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
3
number of independent citations to scientific publications and creative works:
265

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )