Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. IV. 13.
Personal data
name Balázs Gyenge
year of birth 1978
name of institution
doctoral school
SzIE Doctoral School of Management and Business Administration (Supervisor)
accreditation statement submitted to: Szent István University, Gödöllő
Contact details
E-mail address Gyenge.Balazs.Markgtk.szie.hu
phone number +36 28 522-000/1996
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2009
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree SZIE
Employment
2004 - Szent István University, Gödöllő
other (not specified) (egyetemi docens)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Nikolett Németh (PhD) (2018/08)  DSMBA-SzIE
Ádám Horváth (PhD) (2017/08)  DSMBA-SzIE
hiányos adatú hallgatói:
Euridiké Fehér PhD (2016/08)  DSMBA-SzIE
  Thesis topic proposals
Research
research area Consumer store choice, cosumer behavior, retail marketing, cultural marketing
research field in which current research is conducted business and management
Publications
2015

Gyenge Balázs, Lehota József, Rácz Georgina, Fehér Debóra Katalin: A cukrászdák marketing tevékenységének elemzése szervezeti és fogyasztói oldalról, In: Szerk.: Könyves Erika, Szerk.: Lehota József A fogyasztói magatartás vizsgálata a gasztronómiában. Debrecen: Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2015. pp. 34-64.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2015

Lehota József, Németh Nikolett, Gyenge Balázs: Fogyasztói szokások felmérése az étrend-kiegészítők körében az élelmiszer-biztonság szempontjából - demokutatás, GAZDÁLKODÁS 59: (6)
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2015

Lehota József, Gyenge Balázs, Komáromi Nándor, Komáromi Gergely Anikó, Rácz Georgina, Horváth Ádám, Könyves Erika, Törőné Dunay Anna: Az étteremválasztás összefüggéseinek vizsgálata Magyarországon, In: Szerk.: Könyves Erika, Szerk.: Lehota József A fogyasztói magatartás vizsgálata a gasztronómiában. Debrecen: Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2015. pp. 77-141.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2014

Rácz Georgina, Horváth Ágnes, Gyenge Balázs, Komáromi Nándor, Lehota József: Az élelmiszerjelölések vásárlási döntést befolyásoló szerepe a fenntartható fogyasztás trendjének függvényében, In: Szerk.: Lehota József, Szerk.: Berács József, Szerk.: Rekettye Gábor Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves: Az életminőség anyagi és szellemi igényeinek kielégítése fogyasztási marketing szemlélettel : Felolvasó ülés és tanulmánykötet. Budapest: MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, 2014. pp. 279-299.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2013

Rácz Georgina, Gyenge Balázs: Az észlelt egészségügyi kockázatok és hasznosság változása az idő és a fenntarthatóság trendjének függvényében, ÉLELMISZERVIZSGÁLATI KÖZLEMÉNYEK 59: (1-2)
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2012

Fodor M, J Lehota, B Gyenge, A Horváth: Model of the factors affecting the selection of the mode of institutional catering, INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS INSIGHTS AND TRANSFORMATION 5: (3)
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2011

Gyenge Balázs : Fogyasztói üzletválasztás a hagyományos bolti élelmiszer-kiskereskedelemben, Gödöllő: Agroinform Kiadó, 296 p. (Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola Ökonómiai Tanulmányai; 1.) 1-2., 1
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2010

Gyenge Balázs: A fogyasztói boltválasztás magyarázatának modellezési lehetőségei I. (Black-box és magatartás modellek), MARKETING ÉS MENEDZSMENT 3: (*) pp. 14-29. Paper *.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2010

Gyenge Balázs: A fogyasztói boltválasztás magyarázatának modellezési lehetőségei II. (Atmoszféra-, döntésorientált folyamat-, teljes (összegző) modellek), MARKETING ÉS MENEDZSMENT 4: (1) pp. 11-25. Paper *.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2006

Lehota József, Ágnes Horváth, Balázs Gyenge: An empirical research of the factors determining customer behaviour in food retail stores, STUDIES IN AGRICULTURAL ECONOMICS 105:
type of document: Journal paper/Article
language: English
Full text 
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
43
number of scientific publications:
49
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
3 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
5

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )