Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. I. 23.
Personal data
Stefanik Krisztina Győriné
name Stefanik Krisztina Győriné
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address krisztina.stefanikbarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5530
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2007
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree ELTE University
Employment
2009 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2.5
number of students who fulfilled course requirements 1
students who obtained their degrees:
Ágnes Havasi PhD 2022  D E

completed course requirement:
Ágnes Havasi (PhD) 2013/08  D E
(50%) Dorottya Krisztina Fazekas (PhD) 2023/08  D E
Vivien Németh (PhD) 2023/08  D E
present PhD students:
(50%) Fruzsina Enikő Némethy (PhD) (2027/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Psychological and psycho-educational characteristics of the autism spectrum, their implications for practice. Evidence-based education & support for individuals with special needs.
research field in which current research is conducted educational sciences
psychology
Publications
2022

Borsos Zsófia, Jakab Zoltán, Stefanik Krisztina, Bogdán Bianka, Gyori Miklos: Test–Retest Reliability in Automated Emotional Facial Expression Analysis: Exploring FaceReader 8.0 on Data from Typically Developing Children and Children with Autism, APPLIED SCIENCES-BASEL 12: (15) p. 7759.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2020

Stefanik Krisztina, Németh Vivien, Győri Miklós, Borsos Zsófia, Szekeres Ágota, Havasi Ágnes, Janoch Monika, Őszi Tamásné, Vargáné Molnár Márta: Autizmussal élő felnőttek oktatási és foglalkoztatási helyzete. Szolgáltatásokhoz való hozzáférés és szülői elégedettség, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 48: (3-4) pp. 290-304.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2019

Krisztina Stefanik, Márta Molnár-Varga, Vivien Németh, Csilla Bertók, Ágnes Havasi, Patrícia Őszi, Monika Janoch, András Ábrahám, Katalin Vígh, Zsófia Borsos, Kornélia Pongrácz, Miklos Gyori: Enhancing Autism Knowledge among Primary School Pupils: First Results from the Evaluation of the ‘Star-bus’ Inclusion Intervention Programme (SIIP), In: Orel, Mojca; Jurjevčič, Stanislav (szerk.) EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations, EDUVision (2019) pp. 28-37.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2019

Stefanik Krisztina: Az evidencia és az evidenciaalapú gyakorlat fogalma, In: Győri, Miklós; Billédi, Katalin (szerk.) Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2019) pp. 55-64.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2019

Stefanik Krisztina: Az autizmus spektrum zavarok evidenciaalapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai, In: Győri, Miklós; Billédi, Katalin (szerk.) Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2019) pp. 65-78.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2010

Lázár AS, Lázár ZI, Bíró A, Gyori M, Tárnok Z, Prekop C, Keszei A, Stefanik K, Gádoros J, Halász P, Bódizs R: Reduced fronto-cortical brain connectivity during NREM sleep in Asperger syndrome: An EEG spectral and phase coherence study, CLINICAL NEUROPHYSIOLOGY 121: (11) pp. 1844-1854.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 50
language: English
URL 
2007

Győri Miklós, Hahn N, Várnai Zs, Sajó E, Stefanik Krisztina, Balázs A: Nem verbális eljárás a hamisvélekedés-tulajdonítás tesztelésére, In: Racsmány, M (szerk.) A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei, Akadémiai Kiadó (2007) pp. 117-147.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 6
language: Hungarian
2007

Stefanik K, Győri M, Kanizsai-Nagy I, Sajó E, Várnai Zs, Balázs A: Az autizmus spektrum zavarok diagnózisa a klinikumban és a kutatásban: az ADI-R és az ADOS eljárások magyar adaptációjának részeredményei, In: Racsmány, M (szerk.) A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei, Akadémiai Kiadó (2007) pp. 171-190.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 9
language: Hungarian
2004

Gy Stefanik Krisztina: Terápiás lehetőségek az autizmussal élő gyermekek ellátásában, FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT 15: (2) pp. 12-16.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 7
language: Hungarian
2002

Győri Miklós, Stefanik Krisztina, Kanizsai-Nagy Ildikó, Balázs Anna: Naiv tudatelmélet és nyelvi pragmatika magasan funkcionáló autizmusban: reprezentációs zavar, performancia korlát, vagy kompenzáció?, In: Racsmány, M; Kéri, Sz (szerk.) Architektúra és patológia a megismerésben, BIP Kiadó (2002) pp. 11-39.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 31
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:104 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
186
number of scientific publications:
127
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
145
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Leader of the specialisation of the ELTE Bárczi Gusztáv Faculty of Special Needs Education. She was the head-expert of the Hungarian adaptation of ADOS and ADI-R. She participated in development of the Hungarian National Autism Strategy; the Guidelines for Autism Spectrum Disorders of Ministry of Health; the Guide of Autism-specific Supported Employment; and the diagnostic protocol of ASD for Educational Services. Lead researcher of the HAS-ELTE ‘Autism In Education’ Research Group.

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )