Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. I. 15.
Personal data
Stefanik Krisztina Győriné
name Stefanik Krisztina Győriné
year of birth 1970
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Announcer of research topic)
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address krisztina.stefanikbarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5530
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2007
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree ELTE University
Employment
2009 - Eötvös Loránd University, Budapest
other (not specified) (adjunktus)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 1
students who obtained their degrees:
students with degree granting in process:
Ágnes Havasi PhD (2016/12)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Psychological and psycho-educational characteristics of the autism spectrum, their implications for practice. Evidence-based education, support and therapy for individuals with special needs.
research field in which current research is conducted teaching
psychology
Publications
2015

Győri Miklós, Borsos Zsófia, Stefanik Krisztina: Evidence-based development and first usability testing of a social serious game based multi-modal system for early screening for atypical socio-cognitive development, In: Szerk.: Sík-Lányi C, Szerk.: Hoogerwerf E -J, Szerk.: Miesenberger K, Szerk.: Cudd P Assistive Technology: Building Bridges. Amsterdam: IOS Press, 2015. pp. 48-54.
217, Studies in Health Technology and Informatics
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2015

Győri Miklós, Stefanik Krisztina, Kanizsai-Nagy Ildikó: Evidence-based development and evaluation of mobile cognitive support apps for people on the autism spectrum: methodological conclusions from two R+D projects, In: Szerk.: Sík-Lányi C, Szerk.: Hoogerwerf E -J, Szerk.: Miesenberger K, Szerk.: Cudd P Assistive Technology: Building Bridges. Amsterdam: IOS Press, 2015. pp. 55-62.
217, Studies in Health Technology and Informatics
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2014

Győri Miklós, Borsos Zsófia, Stefanik Krisztina: A komplex-explicit tudatelmélet és a szocio-kommunikatív tünetek kapcsolatának rövid távú stabilitása autizmus spektrum zavarral élő felnőtteknél: előzetes eredmények, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 69: (1) pp. 117-143.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2013

Stefanik Krisztina, Őszi Tamásné: Egy régi-új ismerős: az autizmusspektrum korszerű pedagógiája, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE Különszám: pp. 109-117.
type of document: Journal paper/Review paper
language: Hungarian
2012

Miklos Gyori, Ildikó Kanizsai-Nagy, Krisztina Stefanik: The Autism Spectrum: Need for Specific Support, Approaches to Assistive ICT, In: Szerk.: Joseph Mintz, Szerk.: Miklos Gyori, Szerk.: Morten Aagaard Touching the Future Technology for Autism?: Lessons from the HANDS Project.. Amsterdam: IOS Press, 2012. pp. 13-35. (Ambient Intelligence and Smart Environments; 15.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
DOI 
2012

Miklos Gyori, Joseph Mintz, Krisztina Stefanik, Ildikó Kanizsai-Nagy, Zsombor Várnagy-Tóth: Efficiency, Applicability, User Experience: Lessons from Testing by a Complex Mixed Mode Methodology, In: Szerk.: Joseph Mintz, Szerk.: Miklos Gyori, Szerk.: Morten Aagaard Touching the Future Technology for Autism?: Lessons from the HANDS Project.. Amsterdam: IOS Press, 2012. pp. 83-116. (Ambient Intelligence and Smart Environments; 15.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
DOI 
2011

Stefanik Krisztina: Alaptények az autizmusról – üzenet a gyógypedagógiának, In: Szerk.: Papp Gabriella A diagnózistól a foglalkozási rehabilitációig: Új utak és eredmények a tanulásban akadályozott személyek gyógypedagógiájában. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó; ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, 2011. pp. 225-234. (Az ELTE BGGYFK és az ELTE Eötvös Kiadó közös tankönyvsorozata; 6.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2010

Lázár AS, Lázár ZI, Bíró A, Gyori M, Tárnok Z, Prekop C, Keszei A, Stefanik K, Gádoros J, Halász P, Bódizs R: Reduced fronto-cortical brain connectivity during NREM sleep in Asperger syndrome: An EEG spectral and phase coherence study, CLINICAL NEUROPHYSIOLOGY 121: (11) pp. 1844-1854.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 16
language: English
URL 
2007

Stefanik K, Győri M, Kanizsai-Nagy I, Sajó E, Várnai Zs, Balázs A: Az autizmus spektrum zavarok diagnózisa a klinikumban és a kutatásban: az ADI-R és az ADOS eljárások., In: Szerk.: Racsmány M A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2007. pp. 171-190.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2002

Győri Miklós, Stefanik Krisztina, Kanizsai-Nagy Ildikó, Balázs Anna: Naiv tudatelmélet és nyelvi pragmatika magasan funkcionáló autizmusban: reprezentációs zavar, performancia korlát, vagy kompenzáció?, In: Szerk.: Racsmány M, Szerk.: Kéri Sz Architektúra és patológia a megismerésben. Budapest: BIP, 2002. pp. 11-39. (Kognitív szeminárium)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 8
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:26 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
20
number of scientific publications:
56
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
47
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Leader of the new ‘Education for Autism Spectrum’ specialisation of the ELTE Bárczi Gusztáv Faculty of Special Education, which is unique in Europe. She was the head-expert of the Hungarian adaptation of ADOS and ADI-R. She participated in important developments such as the Hungarian National Autism Strategy; the Guidelines for Autism/Autism Spectrum Disorders of Ministry of Health; the Guide of Autism-specific Supported Employment; and the diagnostic protocol of ASD for Educational Services.

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )