Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2015. IX. 30.
Personal data
name Tünde Taskó
year of birth 1971
name of institution
doctoral school
EKF Doctoral School of Education (Supervisor)
Contact details
E-mail address taskotektf.hu
phone number +36 36 520-484
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2010
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree ELTE
Employment
1996 - Eszterházy Károly University of Applied Sciences, Eger
other (not specified) (főiskolai docens)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Gergő Balázs Süveges (PhD) (2018/08)  DSE-EKF
Research
research area pedagogy, psychology,
research field in which current research is conducted teaching
psychology
Publications
2015

Taskó Tünde: Tanulási készségek mérése és az alulteljesítés mérése - A KATT kérdőív, In: Szerk.: N Kollár Katalin Iskolapszichológia. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2015. pp. 73-122. (Iskolapszichológia Füzetek; 36.)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2014

Taskó Tünde Anna, Hatvani Andrea, Dorner László: Az IKT használat jellegzetességei 5-12. évfolyamos tanulók körében, OKTATÁS-INFORMATIKA 2014: (1)
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Hatvani Andrea, Taskó Tünde, Dorner László, Soltész Péter: Az infokommunikációs eszközök gyakori használatának hatása a tanulói képességekre, In: Szerk.: Bárdos Jenő, Szerk.: Kis-Tóth Lajos, Szerk.: Racsko Réka Változó életformák, régi és új tanulási környezetek. Eger: EKF Líceum Kiadó, 2014. pp. 63-76. (Új kutatások a neveléstudományokban)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Miklós Hoffmann, Tibor Juhász, Tünde Taskó: Radio Frequency Identification from the viewpoint of students of computer science, TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 12: (2)
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
2011

Taskó Tünde Anna : A tanulás tanításának elmélete és gyakorlata különös tekintettel a természettudományok oktatására, Eger: EKF Líceum Kiadó, 111 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2009

Taskó Tünde, Hatvani Andrea: Elektronikus tananyagfejlesztés a pszichológiai tárgyak oktatásához, In: Szerk.: Nádasi András Agria Media 2008: 1-2. köt. : A WEB 2.0 a hatékony e-learning alapú oktatás egyik legfontosabb feltétele = the WEB 2.0 is one of the most important preconditions for the launching of effective e-learning programs. Eger: EKF Líceum Kiadó, 2009. pp. 135-142.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2006

Mária Dávid, Magdolna Varga Estefánné, Lajos Kis-Tóth, Dolli Budaházy-Mester, Tünde Taskó, Krisztina Szőke: Learning counselling process supported by a computer programme, In: Szerk.: Magnus Persson A Vision of European Teaching and Learning: Perspectives on the new role of the teacher. Karslstad: Learning Teacher Network, 2006. pp. 273-285.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2006

Taskó Tünde: A tanulás hátterében meghúzódó kognitív mechanizmusok fejlesztési lehetőségei az iskolában, In:Szerk.: Estefánné Varga Magdolna Tanárképzés, szociális képzés, gyermekvédelem: tudományos konferencia, Eger, 2005. november 10-11.Eger, Magyarország, 2005.11.10-2005.11.11. Eger: EKF Líceum Kiadó, pp. 85-92. Kiadvány: Eger: EKF Líceum Kiadó, 2006.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: Hungarian
2004

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Taskó Tünde: Az alulteljesítés okai és kezelési lehetőségei az iskolában egy nemzetközi kutatás tükrében, ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO PSYCHOLOGIAE 31:
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2000

Vargáné Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Taskó Tünde: Research on School Underachievement in international respect, In: Svietimo reforma ir mokytoju rengimas: MOSKLAS – STUDIJOS – MOKYKLA VII tarptautiné moskliné konferencija.Vilnius; Moszkva, Litvánia, 2000.11.22-2000.11.24. Vilniaus pedagoginis universitetas, pp. 46-51. Kiadvány: Vilniaus pedagoginis universitetas, 2000.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: English
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
14
number of scientific publications:
44
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
1 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
2
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
2
number of independent citations to scientific publications and creative works:
3

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )