Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. IV. 17.
Personal data
name Tünde Taskó
year of birth 1971
name of institution
doctoral school
EKE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: Eszterházy Károly University of Applied Sciences, Eger
Contact details
E-mail address taskotektf.hu
phone number +36 36 520-484
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2010
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree ELTE
Employment
1996 - Eszterházy Károly University of Applied Sciences, Eger
other (not specified) (főiskolai docens)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Gergő Balázs Süveges (PhD) (2018/08)  DSE-EKE
Research
research area pedagogy, psychology,
research field in which current research is conducted teaching
psychology
Publications
2016

Dávid Mária, Dorner László, Hatvani Andrea, Soltész Péter, Taskó Tünde, Soltész-Várhelyi Klára: Az IKT hatása a kognitív működésekre iskoláskorban, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 71: (1/9) pp. 165-195.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
DOI 
2016

Dávid Mária, Taskó Tünde Anna, Héjja-Nagy Katalin, Mester Dolli, Dorner László, Estefánné Varga Magdolna: Az önszabályozó tanulás fejlettségének összefüggései a tanulási eredményességgel és az IKT-használat gyakoriságával, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 71: (1) pp. 197-225.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2016

Dorner László, Hatvani Andrea, Taskó Tünde, Soltész Péter, Estefánné Varga Magdolna, Dávid Mária: IKT-használat 10–18 éveseknél - Egy IKT-eszközhasználati kérdőív bemutatása, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 71: (1) pp. 25-56.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2016

Kotschy Beáta , Mogyorósi Zsolt, Taskó Tünde: A féléves egyéni összefüggő gyakorlat eredményessége az intézményvezetők, hallgatók és mentorok véleménye alapján, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 14: (43) pp. 9-24.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2015

Taskó Tünde: Tanulási készségek mérése és az alulteljesítés mérése - A KATT kérdőív, In: Szerk.: N Kollár Katalin Iskolapszichológia. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2015. pp. 73-122. (Iskolapszichológia Füzetek; 36.)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
Full text 
2015

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Taskó Tünde Anna, Héjja-Nagy Katalin: Új típusú tananyagtartalmak a csecsemő- és kisgyermeknevelő-képzésben, In: Szerk.: Belovári Anita I. Nemzetközi Kisgyermeknevelési Konferencia: Tanulmánykötet. Kaposvár: Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar, 2015. pp. 100-110.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2014

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Hatvani Andrea, Taskó Tünde, Dorner László, Soltész Péter: Az infokommunikációs eszközök gyakori használatának hatása a tanulói képességekre, In: Szerk.: Bárdos Jenő, Szerk.: Kis-Tóth Lajos, Szerk.: Racsko Réka Változó életformák - régi és új tanulási környezetek: a 2013-ben, Egerben rendezett 13. Országos Neveléstudományi Konferencia válogatott anyaga. Eger: EKF Líceum Kiadó, 2014. pp. 63-76. (Új kutatások a neveléstudományokban)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Miklós Hoffmann, Tibor Juhász, Tünde Taskó: Radio Frequency Identification from the viewpoint of students of computer science, TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 12: (2) pp. 241-250.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
2014

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Hatvani Andrea, Taskó Tünde Szerk.: Estefánné Varga Magdolna: Miben más?, Eger: EKF Líceum Kiadó, 115 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2011

Taskó Tünde Anna : A tanulás tanításának elmélete és gyakorlata különös tekintettel a természettudományok oktatására, Eger: EKF Líceum Kiadó, 111 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
21
number of scientific publications:
58
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
2 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
3
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
2
number of independent citations to scientific publications and creative works:
8


2017. III. 21.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. május 5-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2343 ( 2017. II. 28. )