Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
VALIDITY EXPIRED
personal data approved: 2017. IV. 17.
Personal data
name Tünde Taskó
name of institution
doctoral school
EKKE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. EKKE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: Eszterházy Károly Catholic University
Contact details
phone number +36 36 520-484
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2010
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree ELTE
Employment
1996 - Eszterházy Károly Catholic University
other (not specified) (főiskolai docens)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) Éva Ludman (PhD) (2027/08)  DSE-EKE
(50%) Geoffrey Alan Vaughan (PhD) (2026/08)  DSE-EKE
Gergő Balázs Süveges (PhD) (2024/08)  DSE-EKE
Research
research area pedagogy, psychology,
research field in which current research is conducted educational sciences
psychology
Publications
2016

Dávid Mária, Dorner László, Hatvani Andrea, Soltész Péter, Taskó Tünde, Soltész-Várhelyi Klára: Az IKT hatása a kognitív működésekre iskoláskorban, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 71: (1/9) pp. 165-195.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
DOI 
2016

Dávid Mária, Taskó Tünde Anna, Héjja-Nagy Katalin, Mester Dolli, Dorner László, Estefánné Varga Magdolna: Az önszabályozó tanulás fejlettségének összefüggései a tanulási eredményességgel és az IKT-használat gyakoriságával, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 71: (1) pp. 197-225.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2016

Dorner László, Hatvani Andrea, Taskó Tünde, Soltész Péter, Estefánné Varga Magdolna, Dávid Mária: IKT-használat 10–18 éveseknél - Egy IKT-eszközhasználati kérdőív bemutatása, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 71: (1) pp. 25-56.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2016

Kotschy Beáta , Mogyorósi Zsolt, Taskó Tünde: A féléves egyéni összefüggő gyakorlat eredményessége az intézményvezetők, hallgatók és mentorok véleménye alapján, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 14: (43) pp. 9-24.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2015

Taskó Tünde: Tanulási készségek mérése és az alulteljesítés mérése - A KATT kérdőív, In: Szerk.: N Kollár Katalin Iskolapszichológia. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2015. pp. 73-122. (Iskolapszichológia Füzetek; 36.)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
Full text 
2015

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Taskó Tünde Anna, Héjja-Nagy Katalin: Új típusú tananyagtartalmak a csecsemő- és kisgyermeknevelő-képzésben, In: Szerk.: Belovári Anita I. Nemzetközi Kisgyermeknevelési Konferencia: Tanulmánykötet. Kaposvár: Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar, 2015. pp. 100-110.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2014

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Hatvani Andrea, Taskó Tünde, Dorner László, Soltész Péter: Az infokommunikációs eszközök gyakori használatának hatása a tanulói képességekre, In: Szerk.: Bárdos Jenő, Szerk.: Kis-Tóth Lajos, Szerk.: Racsko Réka Változó életformák - régi és új tanulási környezetek: a 2013-ben, Egerben rendezett 13. Országos Neveléstudományi Konferencia válogatott anyaga. Eger: EKF Líceum Kiadó, 2014. pp. 63-76. (Új kutatások a neveléstudományokban)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Miklós Hoffmann, Tibor Juhász, Tünde Taskó: Radio Frequency Identification from the viewpoint of students of computer science, TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 12: (2) pp. 241-250.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
2014

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Hatvani Andrea, Taskó Tünde Szerk.: Estefánné Varga Magdolna: Miben más?, Eger: EKF Líceum Kiadó, 115 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2011

Taskó Tünde Anna : A tanulás tanításának elmélete és gyakorlata különös tekintettel a természettudományok oktatására, Eger: EKF Líceum Kiadó, 111 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
107
number of scientific publications:
79
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
2 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
9
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
75


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )