Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. IX. 12.
Personal data
János Steklács
name János Steklács
year of birth 1970
name of institution
doctoral school
PTE Doctoral School in Linguistics (Supervisor)
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Contact details
E-mail address steklacsgmail.com
phone number +36 76 501-770
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2004
discipline to which degree belongs linguistics
institution granting the degree University of Pécs
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2012
discipline to which degree belongs linguistics
institution granting the degree University of Pécs
Employment
1996 - Pallasz Athéné Egyetem (research institute, not university)
other (not specified) (egyetemi tanár)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 3
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
students with degree granting in process:
Nóra Huszár-Samu PhD (2019/06)  DSNDI-PTE
present PhD students:
Gergő Mucsi (PhD) (2020/08)  DSE–US
Szilvia Tánczikné Varga (PhD) (2020/08)  DSE–US
Zsóka Sipos (PhD) (2020/08)  DSE–US
Gábor Zoltán Zsigmond (PhD) (2018/08)  DSE–US
(50%) Gáborné Demeter (PhD) (2017/08)  DSNDI-PTE
  Thesis topic proposals
Research
research area Applied linguistics, reading skills, functional illiteracy, eye-tracking studies
research field in which current research is conducted linguistics
teaching
Publications
2013

Steklács János : Olvasási stratégiák tanítása, tanulása és az olvasásra vonatkozó meggyőződés, Budapest: Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó Zrt, 199 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2012

Csapó Benő, Józsa Krisztián, Steklács János, Hódi Ágnes, Csíkos Csaba: A diagnosztikus olvasás mérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása, In: Szerk.: Csapó Benő, Szerk.: Csépe Valéria Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 189-218.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
Full text 
2012

Csapó B, Józsa K, Steklács J, Hódi Á, Csíkos Cs: Diagnostic assessment frameworks for reading: Theoretical foundations and practical issues, In: Szerk.: Csapó B, Szerk.: Csépe V Framework for diagnostic assessment of reading. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 183-213.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: English
Full text 
2012

Józsa Krisztián, Steklács János: Content and curriculum aspects of teaching and assessment of Reading, In: Szerk.: Csapó B, Szerk.: Csépe V Framework for diagnostic assessment of reading. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 129-182.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2012

Józsa Krisztián, Steklács János, Hódi Ágnes, Csíkos Csaba, Adamikné Jászó Anna, Molnár Edit Katalin, Nagy Zsuzsanna, Szenczi Beáta: Detailed framework for the diagnostic assessment of reading, In: Szerk.: Csapó B, Szerk.: Csépe V Framework for diagnostic assessment of reading. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 215-305.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2012

Józsa Krisztián, Steklács János: Az olvasás tanításának tartalmi és tantervi szempontjai, In: Szerk.: Csapó Benő, Szerk.: Csépe Valéria Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 137-188.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
2010

Csíkos Csaba, Steklács János: Metacognition-based reading intervention programs among fourth-grade Hungarian students, In: Szerk.: Anastasia Efklides, Szerk.: Plousia Misailidi Trends and prospects in metacognition research. New York: Springer-Verlag, 2010. pp. 345-366.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 3
language: English
2009

Józsa Krisztián, Steklács János: Az olvasástanítás kutatásának aktuális kérdései, MAGYAR PEDAGÓGIA 4: (109. évf.) pp. 365-397.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 15
language: Hungarian
Full text 
2007

Steklács J, Csíkos CS: Improving students' reading comprehension by means of developing reading strategies. Results from a Hungarian experiment, In:Csapó B, Csíkos CS (szerk.) Developing Potentials for Learning : 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction.Budapest, Magyarország, 2007.08.28-2007.09.01. Szeged: Graduate School of Education, University of Szeged, pp. 104-105. Kiadvány: Szeged: Graduate School of Education, University of Szeged, 2007.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: English
2005

Steklács János : Funkcionális analfabetizmus a hipotézisek, tények és számok tükrében, Budapest: Akadémiai Kiadó, 132 p. (Philosophia Doctores) 35
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 6
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:29 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
66
number of scientific publications:
93
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
5 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
18
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
139

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )