Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. IX. 07.
Personal data
name Andrea Hatvani
year of birth 1971
name of institution
doctoral school
EKF Doctoral School of Education (Academic staff member)
Contact details
E-mail address hatvaniektf.hu
phone number +36 36 520-400
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2006
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree University of Debrecen
Employment
1999 - Eszterházy Károly University of Applied Sciences, Eger
other (not specified) (főiskolai docens)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
Research
research area Psychological content analysis of leterary texts, applying different art works in education and teacher training. Learning improvement, learning diagnostic, gift identification.
research field in which current research is conducted teaching
psychology
Publications
2014

Dávid Mária, Hatvani Andrea, Héjja-Nagy Katalin : Tehetségazonosítás a pedagógiában = Identifying Gifted Students in Education, Budapest: Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, 28 p. (Géniusz Műhely; 1.)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 2
language: Hungarian
Full text 
2014

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Hatvani Andrea, Taskó Tünde Szerk.: Estefánné Varga Magdolna: Miben más?, Eger: EKF Líceum Kiadó, 115 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2014

Taskó Tünde Anna, Hatvani Andrea, Dorner László: Az IKT használat jellegzetességei 5-12. évfolyamos tanulók körében, OKTATÁS-INFORMATIKA 2014: (1) pp. 27-39.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Hatvani Andrea, Dorner László: Az IKT eszközhasználati szokások 11-18 éves korosztály körében, In: Szerk.: Torgyik Judit Sokszínű pedagógiai kultúra: II. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia. Komárno: International Research Institute, 2014. pp. 345-351.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
Full text 
2011

Hatvani Andrea: A tehetségfejlesztés és felzárkóztatás feladataira való felkészítés, tehetségdiagnosztika és fejlesztési módszerek elsajátítása., In: Szerk.: Estefánné Varga Magdolna Megújuló tananyagtartalmak a kompetencialapú tanárképzésben. Eger: Eszterházy Károly Főiskola, 2011. pp. 51-82.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2010

Hatvani Andrea: A pszichológiai tartalomelemzés szerepe az irodalompszichológiai vizsgálatokban., In: Szerk.: Estefánné Varga Magdolna, Szerk.: Ludányi Ágnes Tanárképzés, szociális képzés, gyermekvédelem: Tanulmányok a pszichológia, a neveléstudomány és a szociálpedagógia területéről. Eger: Eszterházy Károly Főiskola, 2010. pp. 111-123.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2010

Hatvani Andrea: Vyâvlenie latentnyh kognitivnyh struktur v literaturnyh dialogah s pomoŝ'û psihologočeskogo kontent-analiza = Emerging latent cognitive structures in literary dialogues with the help of psychological content analysis, In: Szerk.: A A Kiseleva Rekonstrukcija subʹektivnoj realʹnosti = Reconstruction of subjective reality: psichologia i lingvistika = psychology and linguistics. Kharkov: Gumanitarnyj centr, 2010. pp. 30-45.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Russian
2008

Hatvani Andrea: Konfliktusok és agresszió az irodalmi és kommersz szövegekben, ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2005-) 35: p. &.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2007

Hatvani Andrea: Latent Cognitive Structures in Literary Dialogues and Psychological Content analysis, ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO PSYCHOLOGIAE 34: pp. 181-189.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2002

Hatvani Andrea: Ibsen Solness építőmester című drámájának értelmezése a Közös Rorschach Vizsgálat segítségével, In: Szerk.: Bagdy E Párkapcsolatok dinamikája: interakciódinamikai vizsgálatok a Közös Rorschach teszttel. Budapest: Animula, 2002. pp. 395-402.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
18
number of scientific publications:
58
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
10 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
3
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
1
number of independent citations to scientific publications and creative works:
3

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )