Login
 Forum
 
 
Data sheet of PhD student
 Print preview
Personal data
Henriett Pintér
name Henriett Pintér
name of institution University of Szeged
doctoral school SzTE Doctoral School of Education
Contact details
E-mail address pinter.henriettsemmelweis-univ.hu
own web page
Supervision
thesis supervisor Tibor Vidákovich
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
year in which degree was obtained 2013
diszertáció Main findings in the thesis (in Hungarian)Main findings in the thesis (in English)The thesis
data of the public discussion defense
Employment
1994 - Semmelweis University, Budapest
other (not specified) (főiskolai docens)
Publications
2020

Pintér Henriett, Molnár Pál: A cerebralis paresis intervenció-kutatások kirajzolódó problématerületei a nemzetközi folyóiratokban publikált szisztematikus összegző tanulmányok és metaelemzések témamodellezésével, TUDOMÁNY ÉS HIVATÁS 4: (2) pp. 11-36.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2019

Molnár Pál, Pintér Henriett: Szerzői láthatóság a hazai neveléstudományi folyóiratok hálózatában, INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 19: (1) pp. 33-65.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2019

Pál Molnár, Henriett Pintér: (Key)words in scientific publications- cerebral palsy research through the lens of review studies, In: Data Stories 2019 Research Visualization Exhibition at CEU, (2019) p. 0.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: English
2018

Molnár Pál, Pintér Henriett, Tóth Edit: A szakmai együttműködések leképeződése a hazai neveléstudományi folyóiratokban: a társszerzői hálózat, MAGYAR PEDAGÓGIA 118: (4) pp. 327-360.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2017

Molnár Pál, Pintér Henriett, Tóth Edit: A tanulóközösségben végzett kutatásalapú tanulás folyamatainak kognitív, társas és tanítási tényezői, MAGYAR PEDAGÓGIA 117: (4) pp. 423-449.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2017

Pintér Henriett, Molnár Pál: A forrásokra építő tanuláscélú írás: a forrásalapú írás, MAGYAR PEDAGÓGIA 117: (1) pp. 29-48.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
Full text 
2015

Pintér Henriett: A tudás reprezentációjának vizsgálata a SOLO taxonómia alkalmazásával, MAGYAR PEDAGÓGIA 115: (1) pp. 19-45.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2013

Pintér Henriett: Az írásbeli kommunikáció fejlesztése a konduktív nevelésben, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 41: (2) pp. 140-153.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2011

Pintér Henriett: 8. osztályos mozgássérült tanulók írásbeli véleményalkotásának vizsgálata, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 21: (8-9) pp. 146-158.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2009

Pintér Henriett: Az írásbeli szövegalkotás : út a tudáshoz, MAGYAR PEDAGÓGIA 109: (2) pp. 121-146.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 11
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:16 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
80
number of scientific publications:
77
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
43
Research
research area írásbeli szövegalkotás, olvasás, szövegértés, tanítás, tanulás, képességfejlesztés, mentorálás, kutatásalapú tanulás, központi idegrendszeri sérültek, anyanyelv tanítása, SNI tanulók, (to be translated)
research field in which current research is conducted educational sciences

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )